Profile image

W320-3

6,942 mochachoo  8 months ago
Auto Credit Based on mochachoo's W320-3

I couldn't upload it in time cuz of online school ._. but here it is.

Introducing the W320-3

The W320-3 is the first narrow-body airliner I have made, obviously. It was a bit difficult since I was used to building bigger planes but I got there in the end. Equipped with 2 IFC250-C6, it can reach speeds of over mach 0.93 (dont ask me why). It can typically seat around 194 passengers, though it is capable of seating up to 234 passengers in a single-class configuration (economy). The W320-3 has a range of over...uh ._. yes. All I know is that it can fly for a long time.

Controls:

AG1: Nav, Strobe, Beacon and anti-collision lights
AG2: Spoilers (not functional, just for looks)
AG3: Reverse thrust
AG4: Landing lights and taxi lights
AG5: Cabin lights
VTOL down: Flaps (not functional, just for looks)
Trim: Trim

If you like it then comment or upvote, or do whatever you like.

Spotlights

General Characteristics

  • Predecessor W320-3
  • Created On Windows
  • Wingspan 113.3ft (34.5m)
  • Length 137.7ft (42.0m)
  • Height 41.7ft (12.7m)
  • Empty Weight 79,165lbs (35,908kg)
  • Loaded Weight 128,619lbs (58,340kg)

Performance

  • Power/Weight Ratio 2.096
  • Wing Loading 32.3lbs/ft2 (157.6kg/m2)
  • Wing Area 3,984.7ft2 (370.2m2)
  • Drag Points 38825

Parts

  • Number of Parts 380
  • Control Surfaces 0
  • Log in to leave a comment
  • Profile image
    8,390 Muffet

    TIME TO PUT BOMBS

    Pinned 8 months ago
  • Profile image

    @WingworksDesignCo as airliner builder, i want to say.. "THIS IS VERY EPIC BRO!!!!!" I LIKE THOSE WINGS!

    Pinned 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Laurenz111 thank u

    +1 7 months ago
  • Profile image

    @WingworksDesignCo well then we're supposed to try to get higher XD. Although flaps could help with relative airspeed, which is really low at 110,000ft? But yeah the flaps not functional (They do look great though)

    +1 7 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Laurenz111 flaps dont do anything other than slow you down which is helpful for landing when you're descending from 110,000ft at mach 1+ lol

    +1 7 months ago
  • Profile image

    @WingworksDesignCo yeah I flew it over 110,000 ft. With all trim and flaps and pitch and thrust it can

    +1 7 months ago
  • Profile image

    Oh srry kinda late... BUT FINNALY :D

    Thx @WingworksDesignCo

    +1 8 months ago
  • Profile image

    Yes good @WingworksDesignCo

    +1 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @PointlessWhyshouldiPointlessWhyshouldiTheDumDum your name has broken the website lol

    8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Zatomika yes

    8 months ago
  • Profile image
    2,240 Zatomika

    Ah yes it seems that I have found you

    +2 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Laurenz111 lol 110,000ft??

    8 months ago
  • Profile image

    Nice plane! Somehow you can fly this thing over 110.000 ft smoothly. You got my upvote!

    +1 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @HeckalXD yes

    8 months ago
  • Profile image
    2,929 HeckalXD

    Kayak embraer E2 jet, tapi... yaa gitulah wkwkw

    +1 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Ferrolon lolol

    8 months ago
  • Profile image

    @WingworksDesignCo No problem at all, pal. ;)

    +1 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @qwerty132 Thank u, still need some wing flex then I'll be copy pasting the wing everywhere lol

    +1 8 months ago
  • Profile image
    1,466 qwerty132

    Wow, those wings are amazing

    +1 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @MobileFriendly :)) Thank you. The wings are the ones that delayed this plane for very long, I decided to go with triangle technique/tapered wing thing

    8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    lol i just realized the screenshots i used was during the testing

    8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Boeing777x thankss

    8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @Pita yos

    8 months ago
  • Profile image

    Excellent work, my buddy. ;)

    +2 8 months ago
  • Profile image
    6,942 mochachoo

    @zzoop thanks :)

    8 months ago
  • Log in to see more comments