Profile image

[Tutorial] Unstable plane and how to make them.

70.0k GuyFolk  1.7 years ago
  • Log in to leave a comment
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    I'll call this a part 1 of a post-stall maneuver series tutorial.
    Before go to PSM, there are some background knowledge you need to know, you need a somewhat unstable plane to do PSM easily and this is a tutorial on basic of unstable plane and how to make them.

    Pinned 1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @mitsuki
    You could do both, this exact problem was shown in this video and I adjusted accordingly.

    18 days ago
  • Profile image
    1,131 mitsuki

    @GuyFolk Nice, btw how do I stop bobbing at high speeds? should I just increase the AOA, or PitchRate?

    20 days ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @mitsuki
    You misspelled something I'm sure.
    Normally just + or - will do.
    Also, put pitch code, roll code, AoA code in separate () will make thing easier.

    20 days ago
  • Profile image
    1,131 mitsuki

    How should I combine the AOA code with my pitch and roll into a single rotator? Because when I try to do it the rotator doesnt move a inch

    25 days ago
  • Profile image

    I have the opposite problem for my su 47 berkut its to unstable but thanks for the tutorial

    one month ago
  • Profile image

    @EngineerOtaku i could do it without wings, tvc has entered the chat

    8 months ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @f18effect
    You can limit other things too.

    1.7 years ago
  • Profile image

    I didnt knew you could limit aoa with funky trees

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @Reeeeeeeeeeee45
    I'm glad it help.

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @mLk17
    lol
    All hell break loose when there are alphabets in a math equation.

    +3 1.7 years ago
  • Profile image

    Big helpful

    1.7 years ago
  • Profile image
    4,144 mLk

    @GuyFolk Btw thx for the tutorial !

    1.7 years ago
  • Profile image
    4,144 mLk

    @GuyFolk I dont even know what is algebra lol

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @EngineerOtaku
    You are in fact correct!
    For me I use Pitch + AoA correction + Pitch rate correction.
    Or just take the aoa rotator and stick it with pitch rotator lol. (But beware of inverted rotator)

    1.7 years ago
  • Profile image
    44.8k Ded

    @GuyFolk It's been done plenty of times
    .
    In seriousness it would use a similar funky tree statement, but take into account that the control surface is being actively used in motion is my guess. So it'd have to be something with the pitch input plus AoA whereas your canard only seems to respond to AoA

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @EngineerOtaku
    lol.
    That's not impossible after all.

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @mLk17
    it depend on your educational level.
    Funky tree is just Algebra mixed with logic really.
    If you have learned that in class it'll be easy.
    I think you can even ask your math teacher for help but be patient with them because they might not know the variables used in Funky tree.

    1.7 years ago
  • Profile image
    44.8k Ded

    Okay...now do it without canards. :)

    1.7 years ago
  • Profile image
    4,144 mLk

    @GuyFolk ok.
    It is hard to learn Funky Trees ?

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @mLk17
    idk.
    If the canard not serve any function it'll complicate things for you.

    1.7 years ago
  • Profile image
    4,144 mLk

    @GuyFolk ok
    Btw, i dont want any upvote ir things like that, but do you think if my T-1? Im gonna add canards in the next version

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @mLk17
    I think all you need is 2 rotator for 1 canard, so if you disable one and the other is active you canard will deflect less.

    +1 1.7 years ago
  • Profile image
    4,144 mLk

    Nice tutorial !
    Do you think you can help me ? I'm making a stunt plane that can do cobras, it can, but i need some funky trees support. I want to make a normal mode or a supermanevrability mode, which can change the max outputs of rotators powering the canards, the max angle of controls surfaces and the thrust vectoring.

    1.7 years ago
  • Profile image
    70.0k GuyFolk

    @WIZARD2017
    Thanks, next part will be basic thrust vectoring controls and then idk what to do lol.

    1.7 years ago
  • Log in to see more comments